Co to jest UNIV?



UNIV to spotkanie studentów organizowane przez ICU (Instytut Współpracy Akademickiej) od 1968 roku. Co roku tysiące studentów przyjeżdżają do Rzymu na Wielki Tydzień          

                                                                         
W ten sposób mogą poznać bogatą kulturę i historię Rzymu, Stolicy Świętej. W ciągu jednego tygodnia organizowanych jest wiele spotkań, kongresów, konferencji, wystawi koncertów, dzięki którym uczestnicy mogą zgłębiać konkretne zagadnienia dotyczące ich studiów, ze szczególnym nastawieniem na ducha służby wobec najbardziej potrzebujących.

 Tematyka spotkań UNIV jest ukierunkowana na zagadnienia kultury, zmian społecznych, mediów i znaczących procesów kształtujących współczesne życie. Badania i raporty prezentowane przez międzynarodowe grupy badawcze - są dobrą okazją do ukazania zachodzących przemian w różnorodnych sferach kulturowych.

Temat UNIVu 2012 to MOC PIĘKNA.

“Man can live without science, he can live without bread, but without beauty he could no longer live, because there would no longer be anything to do to the world.” This striking quotation from Dostoevsky sums up the thoughts of all those who, throughout history, have known how to perceive the transcendent meaning of life and the world. Indeed, the search for beauty is one of the strongest motivations for the transformation of the world: “Beauty is to enthuse us for work, and work is to raise us up” (Cyprian Norwid).


Pierwsze UNIV - y były zorganizowane z inicjatywy Świętego Josemarii, założyciela Opus Dei: dziesiątki tysięcy studentów i profesorów uniwersyteckich, w ciągu czterech dziesięcioleci, mogło poszerzyć swe horyzonty w szczególnej atmosferze w centrum świata chrześcijańskiego, dzięki  specjalnym audiencjom udzielanym przez Pawła VI i Jana Pawła II dla uczestników kongresu.




 Zobacz także ostatnie tematy Kongresu:


2011 Living Freedom Decisively
2010 Can Christianity Inspire a Global Culture?
2009 Universitas, Knowledge without limits 
2008 Being, Appearing, and Communicating: Entertainment and Happiness in a Multi-Medial Society 
2007 Being, Appearing and Communicating:Lifestyles and Role Models in Film and Television
2006 Projecting Culture: the Language of the Media
2005 Projecting Culture: The Language of Music
2004 Projecting Culture: The Language of Advertising
2003 Constructing Peace in the 21st Century
2002 Study, Work, Service
2001 The Human Face in a Global World
2000 The Image of Man 2000 Years On
czytaj więcej...

Informacje, kontakt: tel. 667 048 142 lub  0 508 224 763
e-mail: mocpiekna@gmail.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz