UNIV to spotkanie studentów organizowane przez ICU (Instytut
Współpracy Akademickiej) od 1968 roku. Co roku tysiące studentów przyjeżdżają
do Rzymu na Wielki Tydzień
W ten sposób mogą poznać bogatą kulturę i historię Rzymu,
Stolicy Świętej. W ciągu jednego tygodnia organizowanych jest wiele spotkań,
kongresów, konferencji, wystawi koncertów, dzięki którym uczestnicy mogą
zgłębiać konkretne zagadnienia dotyczące ich studiów, ze szczególnym
nastawieniem na ducha służby wobec najbardziej potrzebujących.
Tematyka spotkań UNIV
jest ukierunkowana na zagadnienia kultury, zmian społecznych, mediów i znaczących
procesów kształtujących współczesne życie. Badania i raporty prezentowane przez
międzynarodowe grupy badawcze - są dobrą okazją do ukazania zachodzących
przemian w różnorodnych sferach kulturowych.
Temat UNIVu 2012 to MOC PIĘKNA.
“Man can live without science, he can live
without bread, but without beauty he could no longer live, because there would
no longer be anything to do to the world.” This striking quotation from
Dostoevsky sums up the thoughts of all those who, throughout history, have
known how to perceive the transcendent meaning of life and the world. Indeed,
the search for beauty is one of the strongest motivations for the transformation
of the world: “Beauty is to enthuse us for work, and work is to raise us up”
(Cyprian Norwid).
Pierwsze UNIV - y były zorganizowane z inicjatywy Świętego
Josemarii, założyciela Opus Dei: dziesiątki tysięcy studentów i profesorów
uniwersyteckich, w ciągu czterech dziesięcioleci, mogło poszerzyć swe horyzonty
w szczególnej atmosferze w centrum świata chrześcijańskiego, dzięki specjalnym audiencjom udzielanym przez Pawła
VI i Jana Pawła II dla uczestników kongresu.
Zobacz także ostatnie
tematy Kongresu:
2011 Living
Freedom Decisively
2010 Can
Christianity Inspire a Global Culture?
2009
Universitas, Knowledge without limits
2008 Being,
Appearing, and Communicating: Entertainment and Happiness in a Multi-Medial
Society
2007 Being,
Appearing and Communicating:Lifestyles and Role Models in Film and Television
2006
Projecting Culture: the Language of the Media
2005
Projecting Culture: The Language of Music
2004
Projecting Culture: The Language of Advertising
2003
Constructing Peace in the 21st Century
2002 Study,
Work, Service
2001 The
Human Face in a Global World
2000 The
Image of Man 2000 Years On
czytaj więcej...
Informacje, kontakt: tel. 667 048 142 lub 0 508 224 763
e-mail: mocpiekna@gmail.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz